Fredagsmarknad och sista dagen

 I torsdags var ju planen att vi skulle gå till outleten och sedan gå och äta glass. Barnen var gnälliga så vi fick gå in i en stor matbutik för att muta dem med godis. Där var vi en stund. Sedan var vi även en lång stund på outleten som egentligen har mest skräp men man kan fynda om man har tur. Hittade en låda med barnkläder i olika storlekar som kostade 3euro styck. Stod där och grävde runt ett tag och hittade 3 par t-shirtar och ett par shorts till Max samt ett par shorts till Malva. Det som dem faktiskt är bra på är väskor. Jag hittade en som jag velade länge om jag skulle köpa eller inte då jag tyckte den var lite dyr egentligen. Köper nästan aldrig något till mig själv så beslutade mig för att unna mig den. Sen hade klockan blivit så mycket så det var för sent med glass. Vi gick istället och kollade på den lilla marknaden vid vattnet och gick sedan hem igen.
 
Varje fredag har dem en stor marknad här i Torrevieja. Vi tänkte gå på den förra gången vi var här. Jag var gravid och mådde inte helt 100 emellanåt (jag svimmade i Alicante några dagar tidigare) och när vi väntade på bussen dit kände jag mig konstig så vi gick hem igen istället. Jag hade hört så mycket om den här marknaden och var ledsen att jag missade den. Igår åkte vi dit. Det fanns mycket kläder, skor, leksaker, smycken och mat. Vi gick där en stund och åt churros till lunch, dem godaste churrosen jag någonsin ätit. När vi sedan åkte hem var bussen på väg att krocka så han tvärnitade. Det fanns inga bälten på bussen men det gick bra som tur var. På eftermiddagen gick vi ned och badade.
 
Idag har det varit mulet och regnigt på morgonen/eftermiddagen. Barnen har varit extremt bråkiga och gnälliga. Christian gick ut med dem medan jag var hemma och städade. Vi gick sedan till glasstället idag istället då jag hade lovat barnen glass till lunch. Det var så gott men dyrt, vi betalade 30euro (ca 360kr) för alla. Förutom takeaway i söndags som var extremt billigt så har vi inte ätit ute någon gång den här veckan så vi unnade oss det. När vi var klara hade det även spruckit upp och blivit varmt och skönt så vi gick och tittade lite längs vattnet. Vi gick in i en stor souvenirbutik och även här murade jag barnen med varsin leksak, vad gör man inte för lite lugn och ro. Vi gick sedan och lekte en stund på en lekplats innan det var dags att gå tillbaka till lägenheten för att fixa det sista och äta middag. En lagom sista dag.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: