Bad och shopping

Igår började vi dagen med att gå och handla mat för veckan. Vi gick sedan med till stranden. Det var lite vågor så Max vågade inte bada. Jag och han gick och köpte hink, spade och boll så han var nöjd med att bara gräva i sanden. Malva och Christian var i och badade länge. Vi gick sedan tillbaka till lägenheten och gjorde en sen lunch bestående av fruktsallad. Varför är frukt så mycket godare utomlands? Vi gick sedan med till en annan strand för att leta snäckor men vi hittade bara några få snäckskal. Det fanns dock en lekplats där som barnen lekte på. Gick sedan hem igen och lagade middag. Med småbarn blir det tidiga kvällar och bara häng i lägenheten när dem har somnat. Jag var dock så trött igår så jag somnade samtidigt med barnen.
 
Idag tog vi bussen till La Zenia Boulevard som är ett stort shoppingcenter. Målet var Primark så vi gick dit först. Vi var nog där inne i 45min och shoppade loss. Vi hade blivit hungriga efter det så vi letade efter churros som jag hade lovat Malva. Vi hittade tyvärr inga churros så vi gick och köpte glass istället. Tyvärr hör inte bussarna så ofta och det var ett långt glapp mellan den bussen vi tog tillbaka och bussen som gick efter det. Vi hann med två butiker till innan det var dags att åka tillbaka igen. Max tyckte dock det var kul att åka buss så han var helnöjd. När vi gick till bussen på förmiddagen gick vi förbi en churrosvagn som jag tänkte att vi skulle köpa i när vi gick tillbaka, då var den givetvis stängd. Malva blev jätteledsen för jag hade ju lovat henne churros. Då vi inte vet var närmsta bästa churros-ställe ligger löste vi det genom att gå in i matbutiken och köpa egna som man kunde göra i stekpannan. Vi köpte nutella till och även lite annan mat när vi ändå var där. Vad han i kassan höll på med vet jag inte för det tog så lång tid och då var det ändå bara typ 3personer före oss. Precis när det blev vår tur sa han att han stängde kassan, då höll jag på att bli tokig, men det visade sig att han stängde kassan efter oss som tur var.
 
Vi gick hem och stekte churrosen, dem var helt okej. Barnen tyckte om dem och det var det viktigaste. Efter den väldigt sena lunchen gick vi till stranden igen. Även idag var det vågor så Max satt med sin hink och spade medan Christian och Malva badade. Efter ett tag kom han på att han kunde springa ned till vattnet och fylla hinken så det blev några vändor fram och tillbaka. Malva ville också vara med och leka när hon kom upp så då passade jag på att bada lite, vattnet var så varmt. Vi spenderade hela eftermiddagen där så det blev en sen middag men är det semester så är det. Vädret har varit toppen dem här dagarna, strålande sol och runt 32grader. Det har blåst lite så det har varit väldigt skönt. Ser ut som att det ska bli lite ostadigare dem kommande dagarna.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: