Pooldag

Igår ringde klockan 05.15. Trodde det skulle vara jättesvårt att väcka M och att hon skulle vara jättegrinig. Som tur var hade hon sovit bra hela natten så det var inga problem att väcka henne. Vi skaffade bil i somras och med tanke på att vi behövde vara ute på Landvetter vid 07.00 och vi reser med litet barn, barnvagn och väskor så valde vi att ta bilen ut istället för flygbussen som vi normalt sett hade tagit annars. Det var väldigt skönt och vi kom dit på 30min. Vi hade förbokat parkering som jag trodde låg inomhus men den visade sig vara utomhus och ganska full men vi lyckades hitta en plats.

Väl inne vid incheckningen möttes vi av en lång kö som det alltid är när man åker charter. Vi visste inte att man kunde checka in i automaterna och bara lämna väskan, trodde bara det gällde reguljärflyg. Som tur var så var det 2 personer som informerade om detta i kön så jag gick och checkade in oss samt köpte påse till barnvagnen. Det var ändå lång kö till att bara lämna väskorna. När vi hade kommit igenom säkerhetskontrollen handlade vi lite vatten och frukost och åt lite. Sen var det inte så långt kvar tills vi skulle boarda. Det försenades dock och M var trött och otålig och väldigt mammig. Hon ville bara bli uppburen hela tiden och jag var den enda som fick bära henne. Jag orkar inte göra det hela tiden och C fick inte röra henne så det blev några utbrott på golvet. Försökte visa henne flygplanen och då blev hon gladare och skrattade.

När vi väl hade kommit upp i luften somnade hon dock direkt vilket var skönt så jag också kunde sova lite. Åker man med barn under 2 år så måste dem sitta i en förälders knä. Hade kollat barnmenyn innan vi åkte och för barn upp till 2 år så ingick bara en barnmatsburk, det räcker inte för M så beställde barnmatsmeny till henne. När vi satte oss på våra platser stod en liten påse med 2 barnmatsburkar och en banan i och jag blev lite orolig att hennes beställning hade missats. Det hade den inte, hon fick det och vanlig mat så det var ju snällt. Hon var dock inte så intresserad av sin mat som var köttbullar och potatismos som hon normalt älskar. Hon fick nån liten påse med fruktsnacks så hon åt den och jordgubbsmoussen som var efterrätten. Sen åt hon osten som jag och C fick till vår mat. Hon var sedan pigg resten av resan så det var lite jobbigt emellanåt men gick för det mesta bra. Resan skulle ta 5h men vi hade stark motvind så den tog 5h30min. Väl framme på Gran Canaria gick vi på transferbussen och där var hon också lite gnällig och somnade till slut. Vårt hotell var sista stoppet och vi var dem enda som skulle hit. Hotellet är bra, stort poolområde och en supermarket vilket är väldigt bra. Vi gick dit direkt och handlade lite vatten. Hängde lite på rummet och gick sedan och badade lite, det tyckte M var roligt. Idag har vi bara hängt vid poolen. Jag och M tänkte äta lunch i poolbaren (C var inte hungrig). Lunchen öppnade tydligen kl 12 vilket vi inte visste så vi var lite tidiga. Medan vi satt och väntade somnade hon så vi gick upp till rummet och la henne i vagnen och rullade ned till poolen. Jag gick och beställde en pizza som jag sedan åt vid poolen istället, inte kul att sitta i poolbaren själv. Så nu sitter vi här och väntar på att M ska vakna så hon också får äta lite. Det finns ett shoppingcenter inte långt härifrån. Vet inte hur stort det är men vi tänkte gå dit lite senare. Vi hoppas dem har en större matbutik så vi kan laga lite lunch själva. Vi har ju halvpension så frukost och middag behöver vi inte tänka på. Middagen var okej men frukosten var bra, dem serverar blå churros till frukost och en kakbuffe som är bättre än efterrättsbuffen på middagen. Imorgon funderar vi på stranden och öknen som ligger här. Det finns även ett stort aquarium i Lås Palmas som tydligen ska vara väldigt bra. Ser stort och fint ut på bilder så tror M skulle älska det. Vi ska försöka ta reda på hur vi ska ta oss dit och när vi ändå är i Las Palmas kika in stan om vi hinner. Annars verkar det finnas en del att göra här i Maspalomas där vi bor så vi ska nog hålla oss sysselsatta den här veckan. Är ni nyfikna på vad vi gör så får ni kika in här. Ska försöka uppdatera varje dag men det kanske inte alltid hinns med med ett litet barn på 1år9månader men åtminstone varannan dag.