Poema Del Mar

Idag tog vi lokalbussen in till Las Palmas som är huvudstad här på Gran Canaria. Bussarna är bra och ser ungefär ut som expressbussarna hemma så det var inga problem att ha barnvagn med sig. M somnade innan bussen kom. Vi bor i Maspalomas som ligger längst ned på ön medan Las Palmas ligger högst upp så det tog ca 50min att ta sig dit. Där bytte vi sedan till en annan buss och åkte 3 hållplatser. Målet var Poema Del Mar som är ett stort aquarium. Det öppnade 2017 så det är ganska nytt. För 12 år sedan var jag på Teneriffa med min familj, där besökte vi en djurpark som heter Loro Parque. Detta akvariumet verkar vara en del av den parken. M var i paradiset och sken upp när hon fick se sköldpaddor (Hon älskar sköldpaddor). Hon pekade flera gånger på både dem och fiskarna och skrattade och sprang runt. Vi har ett akvarium i Göteborg som heter Universeum som jag tycker är bra men det kan slänga sig i väggen jämfört med detta. Detta var riktigt bra och stort och man kunde ta med sig barnvagnen överallt. I mitten fanns en jättestor tanker eller vad man ska kalla det med massor av olika fina fiskar. Runt den var en gång och längst ned fanns puffar där man kunde sitta och äta det man hade tagit med sig. Det fanns även ett litet café och en stor restaurang, på båda ställena satt man givetvis och kikade på fiskarna. Kan verkligen rekommendera detta för barnfamiljer. Precis innan akvariumet låg ett köpcentrum så vi gick dit efteråt för jag och M behövde äta lite. När vi hade fått mat i oss så somnade hon en stund senare igen och vi gick ned till stranden som tydligen ska vara en av Europas finaste stadsstränder. Jag har inte sett så många stadsstränder men jag tyckte inte den var så speciell. Vi gick sedan tillbaka till bussen igen som stod inne precis när vi kom så det var ju tur. Vi kommer komma tillbaka till hotellet lagom till middagsdags så det blir bra. Såg någonting om att det var Mexikanskt tema idag så jag hoppas det finns tacos. M äter helst gurka och pommes frites så hon är nöjd så länge det finns. Vi var lite besvikna på maten första kvällen. Vi hade läst lite blandade recenssioner om den så vi var beredda på att den kanske inte var så bra men dem andra dagarna har vi faktiskt varit jättenöjda. Igår hade dem grillbuffe vilket jag även såg någonting om att det skulle vara på fredag.

Kommentera här: