Gran Canaria

Om några dagar åker vi till Gran Canaria, en klassisk chartersemester. Det roliga är att C inte gillar charter. För några månader sedan innan vi bestämde oss för resan tänkte jag att det hade varit skönt att bara åka till värmen nu runt den här årstiden och med ett litet barn är charter ganska smidigt och då tänkte jag på Gran Canaria. Dagen efter kommer C och säger att han har tänkt på att vi kanske skulle åka dit och ha all inclusive för det här han aldrig testat. Det var som att vi hade läst varandras tankar så vi började kika på resor och bokade till slut ett barnvänligt hotell med halvpension.
 
Egentligen är jag både för och emot konceptet all inclusive och halvpension. Jag tycker det är viktigt att gynna den lokala befolkningen och deras restauranger men med ett litet barn är det så smidigt att allting finns på hotellet. 
 
Det ska bli spännande att åka med ett barn på 1år9måmader som är väldigt aktiv. Hon gillar att bada så vi kommer mest hänga vid barnpoolen tror jag. Blir att spendera mycket tid på hotellet med så mycket "lata dagar" det nu går att ha med en liten. Men några utflykter får det bli också, kan ju inte bara hänga på hotellet en vecka, det blir för tråkigt.
 
Ska bli skönt att komma iväg och ha lite semester men någonting säger mig att jag kommer behöva ha semester när vi kommer hem haha. Att åka iväg med ett litet barn är inte så mycket semester egentligen men vi får turas om så att vi får lite egentid varje dag iaf.

Kommentera här: