Hemma igen

Nu är vi hemma i kalla Sverige igen. Vi har haft mellan 22 och 28 grader varje dag förutom i måndags så det var runt 17grader kanske. Borta bra men hemma bäst stämmer verkligen. 
 
I måndagskväll gick vi till Pinocchiobutiken innan vi gick och åt. Fick tag på lite smått och gott. Igår tänkte vi checka ut lite tidigare men med småbarn blir det sällan som man har tänkt sig. Klockan 11.00 stod vi vid receptionen och ett par tog tid på sig att checka in och 2 personer smet före oss. 15min senare hade vi checkat ut och hade då 1h45min på oss innan taxin skulle komma. Vi gick till Gap där vi fastnade på barnavdelningen ett tag. Gick sedan till ett köpcentrum som vi hade missat men det var ganska litet så det var snabbt avklarat. Hittade en Zara som var 5 våningar men vi kollade bara entreplan lite snabbt. En snabb sväng in på Disney Store också sen var vi tvungna att gå tillbaka till hotellet. Tyvärr hade taxin ingen bilbarnstol den här gången vilket jag tycker är lite märkligt då vi bokade genom hotellet båda gångarna. Chauffören fick tvärnita en gång då en cyklist fick för sig att svänga in precis framför men det gick bra. Är det något jag har noll tolerans med så är det mobiltelefoner i trafiken, jag använder den inte själv när jag kör och det ska inte någon annan göra heller. Chauffören tittade i sin telefon lite då och då och där sitter vi med en bebis utan bilbarnstol dessutom! Som tur var kom vi fram till flygplatsen som vi skulle.
 
Vi gick och checkade in och när vi frågade var vi skulle lämna vagnen svarade mannen vid disken att den lämnar ni vid gaten. Vi vill inte ta med den innanför säkerhetskontrollen, känns bökigt att köra igenom den där och det sa vi till honom. Han blev helt chockad och sa att det är ju lång tid kvar tills planet går. Det var ca 1,5h tills boarding och det är inga problem för oss att bära henne i sele så vi blev hänvisade till specialbagaget. Jag hade lite mat med till M och hittade inga påsar för vätska i säkerhetskontrollen och det behövdes tydligen inte, var bara att köra igenom väskan utan problem. Vi gick och kikade lite och åt innan det var dags att gå på planet. Planet blev lite försenad pga av en person som aldrig dök upp så dennes väska var tvungen att plockas av planet. Har varit med om det några gånger, fattar inte varför man gör så. Resan hem tog 3h10min och gick bra. Innan vi lyfte sa kaptenen att det skulle bli lite turbulens emellanåt och då ville jag gå av planet. Det var bara turbulens under nedstigningen och landningen var lite gungig då det blåste en del. M var duktig under resan och var bara lite gnällig.
 
Vi är jättenöjda med vår resa och det har gått över förväntan att resa med bebis. Återkommer med en sammanfattning i vanlig ordning, både på själva resan och hur det var att resa med bebis. Måste bara lägga in alla bilder först men ska försöka skriva den i helgen så är du nyfiken får du kika in nästa vecka.
 
 

Kommentera här: