Första dagen

Igår lyfte flyget mot Rom. Vi åkte på kvällen och jag var mest nervös över hur det skulle gå att flyga med M. Incheckningen och säkerhetskontrollen gick bra och hon var nöjd mestadels av tiden tills ca 20min innan det var dags att boarda. Det börjar ju bra tänkte jag och gick på planet samtidigt som jag ammade, sedan somnade hon. Hade ju tänkt amma vid start och landning för att hon inte skulle få ont i öronen. Hon har aldrig tagit napp men har de senaste veckorna visat lite intresse för den när hon har varit ledsen. Lyckades trycka in nappen i munnen på henne så hon hade den hela tiden hon sov så starten var inga problem. Hon sov en stund uppe i luften så fick faktiskt lyssna på lite musik tom. Hon vaknade sedan och var superpigg och uttråkad så jag och C turades om att ha henne. När det var dags för nedstigning gjorde det nog lite ont i hennes öron för hon var lite ledsen så då ammade jag hela vägen tills vi stod på marken så var det inga problem sen. Måste säga att flygresan gick betydligt bättre än jag trodde. När vi kom ut var det en kille från hotellet som hämtade upp oss och han hade bilbarnstol så allt gick jättebra. Hade bara en bebis som inte riktigt ville sova sen och 2 trötta föräldrar som somnade 01.15 när bebis hade somnat.
 
Idag vaknade vi runt 09.00 och fick faktiskt väcka M så vi kunde gå och äta frukost innan det stängde. Mätta och belåtna så började vi att utforska staden och vi har turistat ordentligt idag! Vi började med Fontana di Trevi med alla andra turister. Fortsatte sedan att strosa runt in i nån kyrka och bort till Pantheon. Gick lite till och in i nån annan kyrka för att sedan ta en glasspaus, är man i Italien måste man äta gelato :) Vi hittade en rolig leksaksbutik som vi tänkte besöka nån av de sista dagarna igen. Vi gick sedan bort till nån borg som låg vid floden, inte så långt från sixstinska kapellet. Bakom den fanns en park med en liten lekplats så M fick gunga lite. På vägen tillbaka till hotellet gick vi till Disney Store. Det skulle vi inte ha gjort, handlade inget idag men vi kommer att gå dit igen innan vi åker hem och då kommer jag bli fattig, så mycket söta saker! Den ligger mitt på shoppinggatan som bara ligger på nån tvärgata från vårt hotell. Vi var bara där inne men tänkte att vi tar den shoppinggatan imorgon så här vi något att se fram emot då. Gick förbi en julbutik som jag är nyfiken på.
 
Nu ska vi snart gå ut och äta, blir nog pasta idag. M har varit så duktig och suttit snällt i vagnen hela dagen och charmat alla. Vet inte hur många som har kommit fram och sagt hur söt hon är :)
 
 
 
 

Kommentera här: