Colosseum

Igårkväll strosade vi runt lite innan vi gick och åt, gick bla förbi Spanska trappan. Vi hamnade på en restaurang med en pratglad kypare. Jag åt lasagne som var god och C åt en pastagratäng som var ännu godare. M sov hela tiden så det var skönt att få äta mat i lugn och ro. Det fick vi dock igen för senare då hon inte ville sova på kvällen och jag var jättetrött. Strax innan 12 somnade hon så hoppas på en bättre kväll ikväll.
 
Idag har vi promenixat igen. Vi gick bort till Colosseum och på vägen dit gick vi förbi några andra byggnader som jag inte vet vad det var för något. Varmt har det varit Idag, runt 26-28 grader och strålande solsken. Det var som väntat mycket folk där och ca 2h kö för att komma in. Kändes inte så lockande att stå i den värmen med en bebis så vi struntade i det, siktar på att gå dit tidigt någon annan dag och hoppas på lite mindre folk då. Vi gick runt byggnaden och tittade lite istället och åt lite medhavd smörgås innan vi fortsatte att promenera. Även idag gjorde vi ett gelatostopp, måste ju passa på när man är i Italien :) Vi tog en snabb sväng på shoppinggatan innan vi gick tillbaka till hotellet. Gick in på Disney Store igen och jag gick inte så bananas som jag trodde, hade kunnat köpa mer men fick hålla i tyglarna lite.
 
Hotellet har en takterrass där frukosten serveras. Det är rätt mycket kakor och bullar och igår fick vi reda på att allt som inte går åt under frukosten ställs ut under dagen så är det bara fritt fram att gå och äta. Det finns varken vattenkokare på rummet eller mikro att låna men det finns thevatten på takterrassen så när vi hade kommit tillbaka till hotellet gick vi upp dit och värmde lite mat till M och tog varsin croissant. Även idag har M charmat alla, hade vi fått 1kr för varje person som gullat med henne och kommenterat hur söt hon är så hade vi varit rika. Även idag har hon varit jätteduktig, suttit i vagnen nästan hela tiden, behövde bara ha henne i bärsele de sista 20 minuterna innan vi gick tillbaka till hotellet. Just nu sitter jag på takterrassen och får lite egentid, tänkte gå ned till rummet och min lilla familj igen.
 
 
 
 

Kommentera här: